4 vedecké výskumy, ktoré vám postačia na to, aby ste pochopili, že káva je dobrá

4 vedecké výskumy, ktoré vám postačia na to, aby ste pochopili, že káva je dobrá

4 vedecké výskumy, ktoré vám postačia na to, aby ste pochopili, že káva je dobrá

Kofeín je najpopulárnejším psychoaktívnym „liekom“ na svete. Informácia, ktorá stojí za zmienku. Najmä ak hovoríme o tom v kontexte šálky kávy, bez ktorej by bolo ráno určite neúplné a tiež nie tak veselé a príjemné. Ale aj zúfalí milovníci kávy sa niekedy obávajú toho, že pijú príliš veľa kávy.

 

A to všetko, preto, lebo neustále počujeme o potrebe znížiť jej spotrebu s cieľom získať určité zdravotné bonusy. Rozumní človek si ale predsa nedá viac ako 5 šálok (1šálka=250ml) kávy denne, pretože si uvedomuje, že by mu to naozaj mohlo uškodiť.

 

Nepopierame, že prekročenie miery spotreby môže vyvolať problémy so spánkom, spôsobiť neprimeranú úzkosť a rýchly búšenie srdca. Ale ak budete piť kávu s mierou, získate dôvod, prečo môžete byť na tom zdravotne naopak lepšie. A hneď vám ich predstavíme niekoľko.

 

 

  1. Stav pečene

Revízia, ktorá kombinovala výsledky deviatich štúdií naraz a publikovala sa v časopise Alimentary Pharmacology and Therapeutics, ukázala, že konzumácia primeraného množstva kávy je spojená so zníženým rizikom cirhózy. Vedci zistili, že iba jedna šálka kávy denne znižuje riziko ochorenia pečene o 22 %, dve šálky – 43 %, tri šálky – 57 % a štyri šálky – 65 % naraz. Samozrejme, že to závisí aj od jej kvality a spôsobu prípravy.

 

My by sme vám odporúčali to nechať všetko na kvalitné automatické kávovary, do ktorých nasypete vždy čerstvú zrnkovú kávu, ktorá sa pri jej príprave v tomto dokonalom zariadení pomelie a urobí tú najdokonalejšiu kávu.

 

4 vedecké výskumy

  1. Choroby srdca a krvných ciev

Podľa portálu BMJ bol organizovaný prieskum viac ako 200 štúdií na túto tému a ukázal, že ľudia, ktorí pijú 3-4 šálky čiernej kávy bez cukru denne, majú o 19 % menšiu šancu na úmrtie v dôsledku kardiovaskulárneho ochorenia, pričom vedci poznamenávajú, že to funguje najmä u ľudí s rizikom srdcového zlyhania.

 

 

  1. Diabetes druhého typu

V hlavnej revízii, ktorú publikovala JAMA Internal Medicine, bolo zistené, že každá ďalšia šálka kávy na deň korelovala so 7 % znížením rizika diabetu 2. typu, pretože kofeín s inzulínom a jeho tvorbou v krvi dobre spolupracuje.

 

4 vedecké výskumy

  1. Onkologické ochorenia

Štúdia na prevenciu rakoviny, uvádza, že ľudia, ktorí pijú najmenej tri šálky silnej čiernej kávy denne, si celkové riziko rakoviny môžu znížiť o 18 %  a jedna šálka kávy denne znižuje riziko rakoviny pečene o 15 %. Niektoré údaje získané vedcami v dôsledku prípadových štúdií tiež naznačujú, že ľudia, ktorí pijú kávu, môžu mať menšiu pravdepodobnosť na rakovinou ústnej dutiny, hltanu alebo prostaty.

 

Takže najlepšie, čo môžete v tomto smere pre svoje zdravie urobiť, je pripraviť si kvalitnú kávu z toho najlepšieho kávovaru Jura. Vychutnajte si pritom jej chuť a pomyslite si, ako vám v primeranom množstve prospieva.

Share on Facebook



Similar Posts
Káva robí dôchodcov múdrejšími a rýchlejšími
Káva robí dôchodcov múdrejšími a rýchlejšími
Káva robí dôchodcov múdrejšími a rýchlejšími Asi ste toho o káve počuli už veľa a možno je pre vás najdôležitejšie...

Zatial nebolo pridané žiadne hodnotenie.

Vaše hodnotenie


Name (required)

Email (required)

Website

Potvrďte že nie ste robot *